torsdag den 18. september 2014

Farserede porrer


Forleden havde jeg taget hakket svinekød op, og da jeg også havde et bundt porrer, der gerne ville bruges kom jeg frem til at ville lave farserede porrer, som jeg ikke har prøvet før. Jeg surfede lidt rundt og besluttede mig for at prøve Birthes opskrift, og det blev godt.

Farserede porrer
4 pers

3 porrer
500 g svinekød
1 æg
1 løg i små tern
2 spsk mel
1/2 dl mælk
Salt, peber og timian
Rasp
1 æg til panering

Rør en fars af svinekød, æg, løg, mel, mælk og krydderier
Sat farsen på køl
Skær top og bund af porrerne og skær dem i tre stykker
Blancher porrerne i en gryde vand ved at komme dem i kogende vand og lad dem trække i 3 minutter
Tag porrerne op af vandet og lad dem køle af
Riv 9 stykker husholdningsfilm af
Fordel farsen på de 9 stykker film og glat dem ud til firkanter
Kom et stykke porre på hver "plade" kød og rul kødet rundt om porren
Rul filmen tæt om kødet og bind knude i hver ende
Kog rullerne i vand i 20 minutter
Tag dem op og lad dem dampe af uden filmen
Vend rullen i et sammenpisket æg og dernæst rasp
Steg i smør til paneringen har taget farve
Server straks


4 kommentarer:

  1. Det har jeg ikke fået i 100 år men jeg kan godt huske retten. Den er ret fin. Detsværre er jeg ret alene om at elske bagte porre herhjemme så det er detsværre nok ikke en ret jeg vil blive populær på at servere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha - du må prøve den af en dag du er alene hjemme ;-)

      Slet