tirsdag den 23. juni 2015

Gorm's - Nyhavn


For et stykke tid siden var jeg på Gorm's i Nyhavn. Jeg var ikke lige til pizza, som han jo ellers er meget kendt for, så jeg gik i stedet efter to af hans forretter og det var ganske fint. Jeg beklager de grynede bileder, men der var meget mørkt i vores lille hjørne.

Restauranten ligger i en lille kælder og er meget hyggelig med et stort og et lidt mindre lokale. Vi blev placeret i det lille, hyggelige lokale på bænke langs væggen og stole ud til midten af lokalet.

Jeg startede med en fin tartar med en syrlig mayo og sprøde kartoffelchips. Portionen var næsten for stor for mig da den var ret fed i længden og kunne måske godt have brugt en anelse friskhed - måske en anelse mere karse.


Anden ret var denne fine stenbidderroganretning på en rede af fritteret dej og med hakkede æg. Det smagte rigtigt skønt, men igen var retten ret fed, og ovenpå tartaren var det lidt for meget. Det kunne jeg godt have brugt lidt vejledning fra tjeneren, der tog imod min bestilling, men det gik og begge retter smagte godt.

Mine medspisende valgte alle pizza, og de var godt tilfredse. De både så og duftede også godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar