mandag den 29. juni 2015

Gøteborg #1


I pinsen tog jeg en smuttur til Göteborg og det var en god beslutning, som blev taget i sidste øjeblik. Jeg ankom lørdag formiddag, parkerede min bagage på mit hotel og begav mig derefter ud i byen. Der var halvmaraton i byen, så der var masser af liv i byen. Jeg brugte det meste af formiddagen på at vandre rundt i byen, drikke en kop kaffe og spise en kanelbolle og endte i Slottskogen, hvorder var masser af mennesker, der skulle kigge på løbende mennesker og have underholdning. Vejret var skønt, så jeg slog mig ned på en bænk nær et jazzorkester og nød at kigge på mennesker.


Da det blev tid til frokost gik jeg ud af parken og kom hurtigt forbi Burgersson, som jeg havde hørt godt om. Jeg satte mig ved vinduet, så jeg havde fin udsigt til gaden, hvor der kom løbere forbi. Der var masser af gæster, så burger jointen er ret populær blandt de lokale. Burgeren var vældig fin og der var ingen dikkedarer med salat eller andet. Bolle, bøf, bacon og ost i min bacon og cheese burger. Fritterne var lidt kedelige og chilimayoen ok.
Hyggeligt sted, med ok men ikke noget særligt burger.


Resten af dagen gik med at udforske mere af byen som er super hyggelig. Jeg kiggede og heppede på løbere, læste ved kanalen, shoppede lidt rundt i de hyggelige butikker i Haga og centrum. Til aftensmad gik jeg en tur ad Magasingatan, hvor jeg faldt over Beijing 8, som så meget hyggelig ud, og da jeg ikke var særligt sulten var et par dim sum lige i øjet.
Jeg blev desværre meget skuffet over cafeteriemad og utroligt tørre dumplings og kedelig salat. Heldigvis var det ikke så dyrt, men trods alt lidt spild af penge. Men ellers er Magasingatan en meget hyggelig gade, som jeg bestemt kan anbefale at gå en tur langs - der er også mange andre sikkert meget bedre spisesteder.


Og så var det på tide at gå til ro, så jeg tjekkede ind på mit hotel, som var dette hyggelige skib, som er blevet omdannet til hotel. Det liger forholdsvist centralt, kun 10 minutters gang fra hovedbanegården.


Mit enkeltværelse var ikke stort, og der er ikke megen plads til bagage, men det er super hyggeligt og badeværelset er rigtigt fint. Dejlig og varieret morgenmad og kaffe, te, croissanter og frugt i lobbyen hele dagen. Helt klart et sted jeg gerne overnatter, hvis jegkommer forbi en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar