torsdag den 3. december 2015

Rebel

For et par weekender var gemalen og jeg ude at spise på Restaurant Rebel. En ret spontan beslutning, da jeg torsdag fandt ud af at vi ikke skulle lave noget lørdag efter ret lang tid med lange arbejdstider og mange andre aftaler. Derfor kiggede jeg lidt rundt og var heldig med at finde et bord på Rebel på et fornuftigt tidspunkt.

Man kan få en Rebelsk aften med 7 retter og vinmenu til 1.400 kr, som skal bestilles på forhånd, men jeg havde andre planer. Der er nemlig en masse småretter på Rebel, og det passede lige med at vi kunne bestille dem alle og dele dem, så vi fik smagt så meget som muligt.

Vi startede med appetizerne, som var fine, møre snegle i hvidløg og persille, sprøde og bløde rejekroketter, fed hønseconfit (mener jeg) og et lækkert solæg.

Herfter kom der lækkert, lunt foccacia og en pisket smør. Det lækre brød blev ved med at komme i løbet af aftenen, og det gjorde ikke spor.

Vi fik retterne ind to ad gangen, og startede med tre lækre svamperavioli med skum, som i virkeligt lækre!

Jeg startede med rimet kammusling med en (lidt for) blid hummerbisque, agurk og dild. Meget lækkert, men det havde ikke gjort mig noget, hvis bisquen havde haft lidt mere dybde.

Næste runde var stegt torsk med hummerbisque og syltede rødløg. Igen super lækkert, men bisquen manglede lidt dybde til min smag.

På den anden side var den en lækker dekonstrueret brændende kærlighed.

Tredie runde var denne lækre tartae med ribs, dild og knas. Jeg elsker tartar og denne variant var super lækker.

På den anden side den lækreste, saftige kylling med en butterdejstartelet med svampe og den lækreste sauce, som blev slikket af tallerknen.

Sidste salte ret var onglet med grønkål og bernaise. En udemærket, men lidt kedelig kødret efter alle de andre spændende kompositioner.

Osten blev revet ved bordet, hvorefter der kom brunet smør med trøffelolie og macademianødder over. Ikke min ostefavorit, men osten og nødderne var rigtigt gode.

Vi sluttede aftenen af med en hindbærsorbet og en hvid mousse, som jeg ikke kan huske hvad var, med æble på en bund af noget knas. Meget dejlig og frisk dessert.

Og til at slutte med en passionsfrugt minitærte med vanilleis og porcheret pære. Perfekt afslutning på en rigtig dejlig aften med lækker mad til meget rimelige penge. Her kommer jeg meget gerne igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar