tirsdag den 19. august 2014

Kødbyens Deli - en anmeldelse


Jeg har for meet længe siden fået anbefalet Kødbyens Delis burger, men har ikke lige fået taget mig sammen til at komme forbi om aftenen (de serverer den ikke til frokost) for at prøve den. Heldigvis var der en mulighed i sidste uge, hvor jeg skulle være kulturel i kødbyen og derfor havde sat prinsgemalen i stævne til lidt aftensmad inden vi tog til Copenhagen Songwriters Festival.

Lang kø foran det lille take awaysted betyder som regel god kvalitet, så jeg glædede mig og bestemte mig for både at hoppe på den spicey burger og fritterne til 100 kr. Prinsgemalen besluttede sig så for at upgrade med ost og bacon til 15 kr ekstra.

Burgeren var en smule uhandy og meget smattet, men smagte rigtigt godt. Saftig bøf, lækkert brød og skøn smag. Det kunne man desværre ikke sige om fritterne, der var små og derved var mange overfriterede og gennemhårde. Heldigvis reddede remouladen og chilimayoen, men for 30 kr for fritter skal de gøre sig noget mere umage end det de disker op med her. Det er bare ikke godt nok.

Så hop på en lækker burger, som er godt mættende og spring fritterne over.


2 kommentarer:

  1. Wow, det ser godt ud, selvom jeg godt kan se fritterne ikke er prangende, er jeg straks burgersulten!

    - Anne

    SvarSlet