tirsdag den 5. august 2014

Sarah Bernhardt kager


På lørdag skal jeg lave kagebord til en fødselsdag, og derfor bliver der testet nogle kager inden det store slag skal stå. Denne dag var det Sarah Bernhardtkager, der skulle prøves af, og jeg kastede mig over Mette Blomsterbergs opskrift, som viste sig at være aldeles god.

Her er bunden lavet som en kransekagebund i stedet for den traditionelle makron, men det blev den bestemt ikke dårligere af.

Da jeg skal lave petit fours delte jeg opskriften i to og fik 15 små kager ud af det, som er et par dejlige mundfulde.

Opskriften finder du her.

2 kommentarer:

  1. Mmmm - Sarah Bernhardtkager er bare tossegodt. Jeg kan huske for mange år siden, hvor der i husbondens familie ikke var nogle der kendte dem eller havde hørt om dem! Jeg stirrede vantro på dem og kværnede en ekstra ;o) Vi talte om folk i en alder fra ca. 15 - 80 år fra forskellige steder i landet - jeg forstår det til denne dag stadigvæk ikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig Camilla. En fantastisk kage!!! Håber du har gjort dit til at sprede budskabet ;-)

      Slet