onsdag den 17. august 2016

Aftensmad på Restaurant Spontan

Courgette og abrikos

Tomat, kammusling, karse

 Maltbrød med sirup og smør rørt med kærnemælk

 Kantarel, brændt løg, brie og æggeblomme

 Højreb, radicchio, stikkelsbær og marv

Geraniumis på brændt hvid chokolade med hindbær og blomster

Min kæreste havde fædselsdag da jeg var på Færøerne, så jeg skyldte ham en fødselsdagsmiddag da jeg kom hjem, og da han er meget glad for øl, faldt valget på Restaurant Spontan, som er mikrobryggeriet Brus' restaurant. Vi kom til at sidde langs køkkenet, så vi havde godt udsyn til der hvor det hele foregik, hvilket jeg synes er ret spændende. Vi sad næsten mellem tønder og bryggeudstyr, hvilket var ret autentisk og råt på den fede måde.

Vi valgte deres 4-retters menu med tilhørende ølmenu til fødselaren og lidt forskellige sodavand til mig. De havde også et par alkoholfri øl, som jeg dog ikke turde kaste mig ud i, da jeg ikke er så glad for smagen af øl.

Og så gik vi ellers i gang med den lækre menu og var meget glade hele vejen igennem. Det var først da vi nåede til desserten at vi ikke var helt tilfredse, men det var mere fordi vi begge syntes, at  blomsterne i retten blev lidt for parfumeret. Fødselaren syntes at ølmenuen var spændende, fordi han fik smagt nogle øl, han ellers normalt ikke ville vælge, men der var dog ikke nogle han efterfølgende kunne tænke sig at smage igen.

Der er højt til loftet og god plads mellem bordene. Betjeningen er super behagelig og professionel, og vi var meget glade. Og så kan man også bare hænge ud i baren og tage sig en drink, hvis man ikke er til mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar