søndag den 21. august 2016

Lagkage med chokolade, cheesecake og cookiedough





Som vi bliver ældre synes jeg det er sværere og sværere at give hinanden gaver, fordi vi som regel selv køber de ting, der ligger indenfor et almindeligt gavebudget. Derfor har jeg gennem årene lavet flere og flere aftaler om at bage kage til fødselsdage og andre fester som min gave, hvilket er til glæde for både mig og gavemodtager.

Denne kage var et fødselsdagsønske fra fødselaren, som kunne huske, at han havde fået kagen til min fødselsdag i 2013, så den må virkelig have givet et godt indtryk. Han tog i hvert fald to stykker, som gjorde, at han ikke kunne smage de andre 11 lagkager... Jo, jo, det var dengang der blev bagt lagkager til fødselsdagebordet...

Denne MEGET tunge sag, er en chokolade og kaffekage med vanillecheesecake og cookiedough. Den er lidt for tung til min smag, men fødselaren var vild med den, og det er jo det vigtigste.
Opskriften er fra Copenhagen Cakes og kan findes her med lidt ændringer. Den begyndte at svede lidt, da den kom fra køleskabet og ud i varmen, hvilket kan ses på de små vanddråber, men det påvirkede dog ikke smagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar