lørdag den 3. januar 2015

Restaurant Kul


Mellem jul og nytår var jeg og prinsgemalen ude at spise på Kul, som vi havde overvejet i sommer, men gik udenom, da prislejet var lidt over budget den aften. Men nu hvor der ikke skulle bruges penge på ferie var der lidt at bruge på spisebudgettet. Kul ligger fint placeret i kødbyen i rå og trendy lokaler.

Jeg kom lidt for tidligt og startede med en alkoholfri drink med citron, hvilket de klarede ganske fint. Herefter kom bordherren, og vi valgte at gå med på deres 5-retters menu, hvilket vi ikke kom til at fortryde.

Vi startede med en lækker asiatisk inspireret rimmet kammusling med kimchi, sesam og yuzu, som satte en god ramme for resten af aftenen. Jeg var rigtigt godt tilfreds, mens prinsgemalen syntes der var lidt for lidt sesam og for meget soya.


Næste ret var taskekrabbe med røget marv i en syltet løgbåd, pyntet med karse. Igen en skøn og velsmagende ret, som jeg var ret vild med.


Herefter gik vi over til kødretterne, hvor vi startede med deres ribs med syltede grøntsager. Hoisin saucen var lækker og fuld af smag og kødet mørt. Nogle af de syltede grøntsager synes jeg ikke passede helt ind, men de tog lidt af tungheden i retten, som jeg ellers holder meget af.


Anden kødret var en lækker oksemørbrad med rødbede og wasabinødder. Dejlig kombination, men for min skyld måtte de gerne have valgt et andet tilbehør der var lidt lettere end rødbeden, som næste føltes for tungt til oksekødet.


Vi sluttede af med deres café con leche på en italiensk marengs med kakaonibs på toppen. En lækker og overraskende let afslutning på en dejlig middag.

5 retter var næsten for meget, og vi var glade for at vi ikke hoppede på deres 7 retters menu. De anbefaler dog også 4 retter, hvilket jeg synes er meget passende.
Betjeningen er høflig men lidt overfladisk. Der var fint tempo frem til desserten, som tog noget længere tid at komme frem, hvilket dog ikke var det store problem for os, da vi var noget mætte. Det tog dog noget tid at få lov til at bede om regningen og herefter at betale.

Det er lidt svært at finde ud af, hvad de gerne vil være - et spisested eller et gå-i-byen sted. Vi var der en lørdag og der blev skruet godt op for musikken, så det var svært at snakke sammen i den i forvejen lidt dårlige akustik. Umiddelbart så det for mig ud til at folk var der for at spise og ikke for at drikke drinks, hvorfor det var lidt mærkeligt, at de skruede så meget op for festmusikken, men det kan også være det bare er mig, der ikke er vant til at gå i byen på de hippe steder en lørdag aften. I hvert fald valgte vi at drikke kaffen derhjemme for at få lidt fred i ørerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar