torsdag den 23. juli 2015

Juicy Burger


Lige før sommerferien var jeg på Arken for at se Bjørn Wiinblad udstillingen. Jeg var så heldig, at en af mine tidligere medarbejdere nu arbejder der, så jeg fik en personlig rundvisning med gode anektdoter og historier om Hr. Wiinblad. Meget sjovt og spændende og bestemt en anbefaling værd.

Efter besøget på Arken besluttede vi os for at cykle tilbage til København for at få noget aftensmad. Vejret var skønt, og der er en dejlig cykelrute fra museet til København, som tager ca 1 time i anstændigt tempo.

Vi besluttede os for at køre til Kødbyen, da vi ikke helt havde besluttet os for hvad vi gerne ville spise. Der var fyldt med mennesker, som slugte den stærkt savnede sol udenfor, men da vi allerede havde fået en del sol besluttede vi os for at sidde i skyggen hos Juicy Burger for at teste om den nu var så god som vi havde hørt.

Vi valgte begge en burger med ost og bacon og kartofler med chilisauce til. Og så satte vi os udenfor og ventede tilde kom med burgerne til os. Der gik ikke lang tid og det var dejligt, for efter sådan en cykeltur var vi begge lidt småsultne.

Burgeren var rigtig god. Bollen måske en anelse kedelig men resten var dejligt og meget juicy, som navnet heldigvis lever op til. En anden gang tror jeg også at jeg vil tilvælge de syltede agurker, da jeg synes at burgeren godt kunne bruge lidt syre, men det er jo en smagssag.

Kartoflerne skuffede til gengæld fælt. De var med meget bid, kedelige og havde næsten ikke set det mindste gran af salt. Her sælges der ikke fritter men kartoffelbåde der er kogt, og så stegt, og jeg vil tro at meningen var at de skulle have været sprøde, men det var de ikke engang tilnærmelsesvis. Heldigvis kunne mayoen trække dem lidt i land, men det var kun fordi jeg var sulten at de røg ned. Ellers ville jeg have ladet dem stå - så lad være med at bestille dem - det er spild af penge.

Ellers en rigtig god burgeroplevelse i kødbyen, og nok den jeg bedst kan lide af de tre burgersteder i Kødbyen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar