søndag den 12. juli 2015

Kokosmakroner


For et stykke tid siden havde jeg en del æggehvider tilovers med en snarlig udløbsdato, så jeg skulle enten lave marengs, is eller.... kokosmakroner.

Det er ca mål, da jeg tog det hele lidt på gefühl, men prøv dig frem. De smager godt og er knap så søde, da jeg har brugt mindre sukker end de fleste opskrifter.

Kokosmakroner
ca 25 store makroner

750 g kokosmel
75 g mandelmel
5-6 dl æggehvider
50 g revet marcipan
350 g sukker

Chokolade

Bland alle ingredienser sammen pånær æggehviderne
Tilsæt æggehviderne lidt efter lidt til det har en klistret konsistens
Form massen til kokostoppe i den størrelse du ønsker dem. Jeg lavede dem ret store på størrelse med en spiseske med top
Bag dem i ovnen ved 200 grader i ca 15 minutter eller til de er gyldne på toppen
Dyp bunden i smeltet chokolade (mørk eller lys efter smag)
Hvis du er meget utålmodig så kom dem i køleskabet eller fryseren og så er de klar til at spise efter 5 minutter
Makronerne kan sagtens fryses og tages ud til en festlig lejlighed. De tør ret hurtigt op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar