lørdag den 4. juli 2015

Kagekursus hos Meyer








For et par måneder siden var jeg på kagekursus i Meyers Madhus. En gave jeg havde fået af prinsgemalen, da han syntes at jeg trængte til lidt selvforkælelse. Jeg er normalt ikke til kurser, men jeg gav det en chance, da jeg ikke ellers ville have købt et, da jeg sikkert vil have været for nærig.
Jeg valgte kurset Designerkager og tog afsted med godt humør.

Vi startede dagen med lækkert morgenmad og en introduktion til dagens opskrifter. Herefter blev vi delt ind i to hold, der hver skulle lave de fire kager der var på programmet. Vi blev så delt ind i fire hold med ca 2 på hver, der var ansvarlige for hver vores kagen. Opgaven var, at vi mens vi lavede vores egen også kunne holde øje med de andres kager og deres proces, men det var noget mere udfordrende da hver kage krævede en del opmærksomhed.

Dagen gik overraskende, og der var heldigivs tid til at følge lidt med i de andres kager og de gode råd vores underviser kom med. Der var gode råvarer hele vejen igennem og opvaskere, så vi ikke skulle tænke på det, hvilket var ret luksus.

Vi endte med at have lidt for travlt, og som sædvanlig kunne kursuslederen godt have startet lidt hurtigere, så der var mere tid til sidst, men ellers synes jeg det kørte rigtigt godt og der var god stemning på holdet. Kagerne var rigtigt gode og der var masser at tage med hjem.

Når jeg får mange penge kunne jeg godt finde på at tage et kursus igen.

2 kommentarer:

  1. De ser fantastiske ud! Lyder som et godt kursus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var de også og der var en del der var meget glade for den store mængde kage vi lavede ;-)

      Slet