mandag den 14. marts 2016

Brunch på Chai:Wong

For en måneds tid siden indløste jeg en fødselsdagsmiddag på Chaiwong, hvor vi prøvede deres dim sum brunch. Vi startede med en sprød hapser med svinekød med en wasabimayo.

Herefter kyllingebolle rullet i sesam med sød chilisauce

Så gik vi over til de dampede, som var en med fisk og en med svin. Jeg havde håber vi var ovre i noget xiao long bao, men det var vi ikke, men de smagte helt fint uden at gøre det helt store væsen ud af sig selv.

Så kom denne fine wonton suppe på bordet, som smagte rigtigt godt, men som også var lidt intim at skulle dele 3 mand uden en skål at kunne øse op i. Eller der var en skål, men den havde allerede både fået wasabimayo og sød chilisauce, så det var ikke optimalt, men det gik. Vi kunne selvfølgelig også bare have spurgt om ekstra skåle, men det gjorde vi ikke.

Så var der en lækker sparerib, som jeg godt kunne have gnavet et par flere af.

Og en fil bao med svin, som dog var lidt for tør til mig. Lidt barbequesauce kunne have reddet den for mig.

Og så en fin peking and uden de store dikkedarer.

Vi sluttede af med sticky rice med mango og kokosis.

En fin brunch, hvor jeg dog havde håbet på lidt flere dampede og stegte dim sum. Det var en fin rejse til Asien, men jeg havde håbet på lidt mere end det vi fik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar