søndag den 20. november 2011

1. hækleprojekt

Efter et par ugers hårdt hæklearbejde er prinsessen nu færdig med sit første alene-hækle-projekt.

Det blev til et halsrør af det garn, som skulle have været 3 brødkurve, men efter det mislykkede forsøg måtte prinsessen finde noget knap så kompliceret. Derfor blev det til et lidt mere slavelignende arbejde, som hun burde have sat nogle af sine ansatte til, men nogle gange er det godt med monotont arbejde, hvilket prinsessen i denne tid værdsætter.

Og selvfølgelig skulle halsrøret også på, så prinsessen kunne prøve det af, og hvilken glæde. Ikke mindst den pinke muslingekant!!! vakte stor søndags-aften-glæde og stolthed. Prinsgemalen havde slet ikke begejstring nok til at kunne anerkende prinsessens stolthed, så han blev sendt i seng, så prinsessen kunne fejre denne første sejr over hæklenålen med et stykke chokolade og en appelsin.

5 kommentarer:

  1. Skønt halsrør!
    Du har da været hurtig til at lære dig evnen at hækle..
    Jeg kæmper stadig ;)

    SvarSlet
  2. Flot - flot - flot - skal det være den nye salgssucces ;-) Er enig i at særlig kanten er et hit!

    SvarSlet
  3. Bambis øvelse gør mester. Har du kunnet finde hjælp på mit link?

    Christine jeg tror desværre tørklædet tager for lang tid at hækle i forhold til hvad jeg kan tillade mig at tage for det.

    SvarSlet
  4. Jo tak, mange tak for linket!
    Har været inde og lure lidt, og er snart modig nok til at kaste mig ud i et forsøg ;)

    SvarSlet
  5. Glæder mig til at følge dine projekter Bambis.

    SvarSlet