lørdag den 29. august 2015

Mini citrontærter


Disse fine mini citrontærter kan jeg ikke tage æren for. Det var nemlig gemalen, der påtog sig den kæmpe opgave at lave 90 af dem til det store kagebord vi stod for til min kusines fødselsdag.

Det er Prices opskrift på tarte au citron der er blevet brugt, og det var et kæmpe arbejde at lave de små tærter, for mørdejen var ikke samarbejdsvillig i sommervarmen, men det lykkedes og både gemalen og jeg var meget stolte! Og det var en af favoritterne på kagebordet!

Opskriften findes her.


4 kommentarer:

  1. De ser lækre ud! Hvad er bagetiden/bagetiderne nu, når de er så små? Forbager du tærtedejen inden der kommer creme på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg forbager tærterne og jeg tror vi endte på 7 minutter, men det afhænger selvfølgelig af ovnen. Kig på dem og når de er gyldne skal de tages ud. Jeg mener jeg gav dem 10 minutter med cremen i, men igen - når det ikke længere blævrer når man ryster dem let er de færdige. God fornøjelse.

      Slet