mandag den 31. august 2015

Verandah


I den første uge tilbage på arbejde benyttede jeg lejligheden til at spise frokost ude med min arbejdssøgende gemal, som så fik lidt fri fra jobsøgningen.
Jeg havde hørt meget godt om den indiske restaurant Verandah, så da jeg så de havde frokosttilbud på inviterede jeg gemalen ud. Tilbuddet lød på en drink og en tre-retters tasting menu, som de havde skrevet at man godt kunne blive mæt af. Det betvivlede jeg dog, da jeg så tallerknen som nogle af de andre gæster sad med, så vi bestilte noget mere og det var meget godt, da jeg ellers ville have været meget sulten.

Vi startede ud med drinks. Jeg fik en alkoholfri granatæble og mynte som var rigtig god i solen.


Vi havde valgt to retter fra frokostmenuen fra tandooriovnen. En Beef Seekh, som var lækkert hakket og krydret,


og en chicken tikke, som vi for 10 kr ekstra fik lavet til en kathi, hvilket vil sige rullet med salat - noget vi også burde have fået gjort med oksekødet. Det ved vi til næste gang.


De tre små tastingretter var beef seekh, med en lidt andre krydring, potato papdi chat og chicken tikka. Fine smage, men mæt blev man ikke af det, så det var godt vi også havde valgt de andre retter, som var fint for mig, men gemalen tog vist en rugbrødsmad da han kom hjem.


Alt i alt var det lækker indisk mad, men i den dyre ende. Men med denne udsigt så kan man godt en gang imellem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar