lørdag den 18. juni 2011

Paella og dessert

I går var jeg til personalefest, og i dagens anledning havde vi fået min kollega til at lave en af sine specialiteter; paella.


Det smagte lige så godt som det ser ud, og jeg tror vi alle følte os meget heldige over at have en kollaga, som gerne vil lave mad til os. Tak for det Rafael!

Her er min portion, og der blev fyldt op igen...


Jeg stod for desserten og havde lavet mini chokoladecupcakes og havde dertil købt vanilleis fra Ryå og friske, danske jordbær. Ikke dårligt.


Her er opskriften på cupcakesene, som igen kommer fra Cake Days fra Hummingbird Bakery.


Chokolade Cupcakes
12-16 alm cupcakes eller ca 50 mini cupcakes

80 g smør
280 g sukker
200 g hvedemel
40 g kakaopulver
1 spsk bagepulver
2 æg
240 ml mælk

400 g mørk chokolade
400 ml fløde (jeg brugte 500 og det fungerede fint...)

1: Rør alle ingredienser pånær æg og mælk sammen med en elmixer eller røremaskine til blandingen er lidt ligesom en fin crumble.
2: Rør mælk og æg sammen og tilsæt lidt ad gangen til dejen er lind. Mix i et par minutter ekstra.
3: Fyld formene 2/3 og op bag ved 190 grader. De store skal have ca. 18 minutter, mens de små kun behøver omkring 10.
4: Smelt chokoladen over vandbad og rør derefter langsomt fløden i, så det bliver en chokoladecreme. Køl massen hel af. Det kan godt tage noget tid, så hvis du har travlt skal frostingen laves før du starter med at bage. Hvis du er utålmodig kan blandingen komme i køleskabet, men pas på, den kan også blive for kold og stiv, så hold øje med den.
5: Sprøjt eller smør frostingen på de afkølede muffins og server som ovenfor eller bare til en god kop kaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar