torsdag den 30. juni 2011

Hyldeblomstsaft #4

I dag har jeg fået tre nye læsere - velkommen til. Og hvor spændende at det er nogen jeg ikke kender. Håber I finder inspiration!

I dag var dagen, hvor anden omgang hyldeblomstsaft skulle høstes. En meget spændende dag, hvor der forhåbentligt er forbedringer siden sidst.

Her er saften efter at have stået i 4 dage. 

Så blev den siet gennem et viskestykke.

Her er den så i siet tilstand. Noget mørkere end sidst, men det må være fordi jeg har brugt muscodova sukker.

Så blev den hældt på glas, og heldigvis var der lidt til overs til en smagsprøve. Hyldesmagen var kommet betydeligt mere frem, idet jeg havde tilsat dobbelt så mange buketter. Desværre havde jeg ingen citronsyre, da jeg lavede denne portion, og det kunne godt smages, så der skal tilsættes en limeskive når der serveres. Ellers bliver den for sød til mig. Den var i min kærestes smag, så det er nok ham der drikker anden portion, mens jeg holder mig til den første - og venter til næste år, hvor jeg er klar til tredie omgang!

Tilbage var opvasken - for en hel uge - som jeg heldigvis fik lokket kæresten med på at tage. Jeg elsker at stå i køkkenet, men hader at vaske op. Glæder mig til et større køkken med plads til opvaskemaskine...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar