fredag den 8. juli 2011

Royal Icing

Min nye hobby er at blogge - og ikke mindst følge andre blogs - og hvor er det bare spændende at se, hvad der bliver kreeret ude i de små hjem. Min kæreste har i et stykke tid opfordret mig til at finde en hobby, fordi han synes jeg var for meget hjemme, men det var nok ikke det her, han havde tænkt på (faktisk mente han noget med sport, men det er så svæt at finde noget jeg gider, og det skal jo være sjovt, ellers er det ikke sjovt...)

Nå, men i løbet af den sidste måned (hvor jeg startede med at blogge) er jeg stødt på royal icing et par gange, så nu ville jeg også prøve. Cupcakefabrikken havde lavet nogle fine blomster og Himmelske Kager havde en opskrift, og med det i baghånden begav jeg mig ud i køkkenet - og fandt ud af, at jeg kun havde en grøn farve og ikke også en rød og en blå, som jeg mente jeg havde... Nå, men det er kun første gang, og der skal nok blive flere...

Til en gang Royal Icing skal der bruges

300 g flormelis
1,5 past. æggehvider
Farve

 Hviderne og sukkeret piskes sammen i meget lang tid.

 Helt indtil det kan stå af sig selv. Måske ikke så lang tid alligevel...

 Glasuren deles op i flere portioner, hvis noget skal farves.
 Da jeg havde frugtfarve skulle jeg tilsætte mere flormelis for at få den rette konsistens.

 Nu i sprøjteposer og klar til brug. Hvis man kigger nøje efter er posen til venstre den pastelgrønne.

 Øvelse gør mester, og jeg skal nok komme efter det. På de hvide blomster kom jeg sølvkugler i, i stedet for en kontrastfarve lige som hos Cupcakefabrikken.

De grønne blev til mindre stjerner, og en del af icingen blev smidt ud, da jeg ikke gad mere... De blev sat til tørre på køkkenbordet natten over, og da jeg stod op var de helt hårde og faste.

Og nu er de så på glas, klar til næste gang jeg skal dekorere kager.

Min massør spurgte mig i går, hvad det er med mig og cupcakes, og jeg ved det faktisk ikke. De er nemme og overskuelige at lave, og samtidig kan man få et fint resultat ud af ikke så meget. Og så er det jo sjovt!

Efter jeg havde sat mine blomster til tørre gik jeg på nettet og ledte efter sjove ting til flere kager og faldt over Little Monster Hugs og Lulu's Cupcake Boutique, begge på etsy.com. Tingene bliver bestilt lige om lidt, og indkøbsvognen er ved at være fuld, så der er ikke plads til så meget mere. Der er blandt andet blevet bestilt disse dejlige køer..

4 kommentarer:

  1. De er bare blevet rigtig flotte :)

    SvarSlet
  2. Tak tak - og velkommen til min blog - og tak for din! Glæder mig allerede til at få mere farve, så jeg kan prøve flere kombinationer!

    SvarSlet
  3. åhh de ser fine ud... det må jeg da prøve...

    SvarSlet
  4. Ja, det er faktisk overraskende nemt - og det ser jo rigtigt godt ud. Går lige nu og venter på pakke fra USA med farve mm i, og så skal der fabrikeres mere!

    SvarSlet