tirsdag den 12. juli 2011

Ferielitt og feriesnak

I morgen tager jeg på en uges ferie sammen med Laila, hvilket jeg glæder mig meget til. Laila og jeg har et sjovt forhold. Vi ses ikke ret tit. Vi snakker ikke sammen ret tit. Alligevel valgte vi at tage til Milano sammen i december og nu Helsinki og Tallin, og det fungerer rigtigt godt. Gode rejsekammerater er ikke at kimse af.
Fik jeg nævnt, at jeg har 10 ugers ferie!!!! Det er lidt snyd, for jeg skal arbejde lidt ind i mellem, men det er sjovt arbejde, så det går. Sidste uge havde jeg en overgangsuge, hvor jeg var inde nogle formiddage på kontoret, og også ovre på legepladsen og besøge et musikprojekt jeg havde i gang der.
I slutningen af august skal jeg til dukketeaterfestival i Bristol og derefter Bornholm, men det er jo sjovt arbejde at se på forestillinger og netværke. Min kæreste er knap så begejstret, men jeg har lovet, at han godt bare må nøjes med en enkelt forestilling om dagen... Mere om det senere.

Jeg har købt en app så jeg kan blogge på farten, men jeg kan ikke få det til at virke med billederne, så det er lidt øv. Har vist brug for noget fjernsupport... Så måske hører I fra den rejsende Prinsesse, måske ikke.

Jeg er lige blevet færdig med den 4. tegneserie i min kollegas introduktion til tegneseriegenren.

 En rimelig heftig sag med masser af vold, som virkelig bliver forstærket af de malende billeder. Sproget er lidt staccato for mig, og det var af og til svært for mig at finde ud af handlingen. Oplevelsen var ikke så god som Sort Hul, men der er en efterfølger, som jeg overvejer om jeg skal kaste mig over.

 Dette bliver min rejsebog. Jeg er ret vild med Ian McEwan og især Atonement var en helt fantastisk oplevelse. Så levende og fantastisk historie skal man lede længe efter. Filmen var også god, men kunne jo slet ikke rumme bogens mange sidehistorier og refleksioner. Hermed anbefalet.

Og så selvfølge den obligatoriske rejselitteratur, som jeg var så heldig at finde på biblioteket. Det er nu nemt, det der med at kunne sidde derhjemme og reservere sine bøger, og så få besked om, hvornår man kan hente sine bøger. Dejligt! MEN MEN MEN. Der er også mange, der ikke får hentet deres bøger, og det er spild af ressourcer. Bibliotekarerne bruger ualmindeligt megen tid på at ordne uafhentede materialer...

2 kommentarer:

  1. Ihhhh søde ex-chef... God tur og glæder mig til at sample fantastisk smukt pyntede romkugler efter din ferie... Nyd, nyd, nyd og vi ses

    SvarSlet
  2. Ja, jeg gläder mig også ti lat hänge ud med dig igen - så kan vi jo lave kuglerne sammen!

    SvarSlet